Tilaisuudet

Jäsentilaisuus urheilun eettisistä rikkomuksista maanantaina 17.6.2024

Urheiluoikeuden yhdistys järjestää keskustelutilaisuuden urheilun eettisten rikkomusten käsittelystä maanantaina 17.6.2024 kello 17 Asianajotoimisto Bird & Birdin toimistolla, Mannerheimintie 8, 9. kerros, Helsinki.

Suomen Jääkiekkoliiton kurinpitovaliokunta antoi 26.4.2024 päätöksensä eettisten periaatteiden vastaista toimintaa koskevassa asiassa, jossa asianosaisina olivat muiden muassa naisten maajoukkueen entinen päävalmentaja Pasi Mustonen ja maalivahti Noora Räty. Asian käsittely tutkintoineen kesti 18 kuukautta, valiokunta kuuli 34 henkilöä ja päätöksen pituus oli 55 sivua. Kurinpitovaliokunnan puheenjohtaja Eemeli Saros kertoo asian käsittelystä ja omista kehittämisajatuksistaan urheilun eettisiä rikkomuksia koskevien asioiden käsittelyssä yleensä.

Urheiluoikeuden pohjoismainen seminaari Oslossa 1.-2.11.2024

Urheiluoikeuden perinteinen pohjoismainen seminaari järjestetään Oslossa 1.-2.11.2024. Seminaarin ohjelma ja ilmoittautumisohjeet on lähetetty yhdistyksen jäsenille sähköpostilla.

Urheiluoikeuden yhdistys täyttää 30 vuotta

Urheiluoikeuden yhdistys on perustettu huhtikuussa 1994. Tänä vuonna tulee kuluneeksi 30 vuotta yhdistyksen perustamisesta. Juhlavuoden kunniaksi yhdistys järjestää erillisen 30-vuotisjuhlatapahtuman. Tapahtumasta tiedotetaan tarkemmin elo-syyskuussa.